سخن مدیرمسئول

مطالب عمومی


عنوان مقاله [English]

The Statement of Director-in-Charge

سخن مدیرمسئول

اکنون که با خواست خداوند متعال و کوشش دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) «پژوهش‌نامه حقوق اسلامی» به سردبیری استاد گرانقدر آقای دکتر نجادعلی الماسی، قدم در بیست و سومین سال انتشار خود نهاده است، این ضرورت احساس شد تا به منظور ارتقاء کیفیت این مجله علمی در همه سطوح، انطباق حداکثری با موازین جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نشریات علمی و همچنین ایجاد بستری مساعد برای اهداف و چشم‌انداز‌های آتی این مجله، تغییراتی در کیفیت اداره پژوهش‌نامه صورت پذیرد. در راستای شفافیت و استحضار پژوهشگران ارجمند اقدامات صورت گرفته تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌گردد:

 

  • با هدف ایجاد نظم بیشتر و تسریع در انتشار شمارگان مجله، به موجب مجوز اخذ شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوره انتشار پژوهش‌نامه حقوق اسلامی از ابتدای سال بیست و سوم ‌(1401) از «دوفصلنامه» به «فصلنامه» تغییر یافت.
  • در راستای ارتقای اعتبار ملی و بین‌المللی، مقالات پژوهش‌نامه در پایگاه‌های استنادی و بانک‌های اطلاعاتی نظیر DOAJ، Academia، Google Scholar و LinkedIn نمایه و به‌روزسانی گردید. همچنین مقالات پژوهش‌نامه در پایگاه‌های ISC، SID، Noormags، Magiran، Civilica و کتابخانه ملی ایران به صورت روزآمد در دسترس پژوهشگران گرامی است.
  • با هدف انطباق جلوه‌‌ بصری پژوهش‌نامه با اهداف و محتوای علمی آن، شماره پنجاه و چهارم با طرح جلد جدید به جامعه علمی کشور عرضه گردید.
  • کاهش زمان پذیرش اولیه و داوری مقالات همزمان با حفظ دقت و کیفیت، و اعلام نتیجه به نویسندگان محترم نیز از دیگر اقداماتی است که به همّت گروه محترم دبیران (هیئت تحریریه)، داوران ارجمند و گروه اجرایی این مجله محقق شده است.

امید است به توفیق الهی، با مساعی بلیغ همکاران ما در دانشکده معارف اسلامی و حقوق و اهتمام جامعه حقوقی کشور در انجام پژوهش‌های وزین علمی که «فصلنامه علمی پژوهش‌نامه حقوق اسلامی» صمیمانه پذیرای آن است، به غنای دانش حقوق اسلامی در دو عرصه نظریه و عمل بیافزاییم.

سلمان عمرانی                 

مدیر مسئول پژوهش‌نامه حقوق اسلامی

تهران ـ بهار 1401